ماساژ آلوئه ورا

ماساژ آلوئه ورا

ماساژ آلوئه ورا

ماساژ آلوئه ورا با استفاده از روغن طبیعی آلوئه ورا باعث شادابی ، ترمیم پوست ، رفع چین و چروک و آبرسانی به پوست می شود .

روغن ماساژ آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا ۹۶ درصد ساختمان اش از آب تشکیل شده است. ۴ درصد باقی مانده اما حاوی مواد فراوانی است که ۷۵ نوع آن شناخته شده اند. ترکیباتی که در ژل آلوئه یافت شده اند از پلی ساکاریدها هستند که قادر به کاهش و ترمیم التهاب هستند. این ترکیب همچنین دارای ویژگی آنتی باکتریال و ضدمیکروب است. آنتی اکسیدان هایی در قالب ویتامین های آ، ب، ث، ای، آمینواسیدها، روی و اسیدهای چرب ضروری نیز در این ترکیب یافت می شوند. کلسیم و آلوئین نیز در آلوئه ورا موجود هستند، آلوئین ملینی بسیار قوی است.

 حدود ۹۶ درصد از وزن آن را آب تشکیل داده است و مابقى شامل چربى هاى ضرورى آمینواسیدها، ویتامین ها، املاح، آنزیم وگلیکوپروتئین است!  این گیاه حداقل داراى ۳ اسید چرب با خاصیت ضدالتهابى است که براى معده ، روده کوچک و روده بزرگ مفید است. ویتامین هاى تشکیل دهنده آن عبارتند از ویتامین C ، B12 ، B6 ، B2 ، B1 ، A  و E آلوئه ورا» با خاصیت اعجاب انگیز خود مى تواند تمام اسید آمینه هاى ضرورى بدن را در اختیار شخص مصرف کننده قرار دهد.

در منابع دارویی فهرست مصارف آلوئه ورا تقریباً به اندازه فهرست مواد تشکیل دهنده آن طویل است. از بارزترین خواص آلوئه ورا جلوگیری از ضایعات پوستی و ترمیم آنها است.

ژل Aloe حاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری و روند بهبود را تسریع می کند و همچنین حاوی پلی ساکارید است که رشد و ترمیم پوست را تحریک می کند. “آنتراکوئین” موجود در شیرة Aloe به عنوان مسهل مؤثر عمل می کند. این مواد شیمیایی در مقادیر کم، می توانند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند. از ژل Aloe برای درمان زخمهای درونی و بیرونی نیز می تواند استفاده کرد. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخمها، سوختگیها و یخ زدگی را تسریع می کند.

ماساژ آلوئه ورا

خواص روغن ماساژ آلوئه ورا

ویتامینه و ضدچروک پوست می باشد. آلوئه ورا حاوی ویتامین A ، B1 ، B2 ، B6 و B12 و عصاره آلوورا می باشد. روغن ماساژ آلوئه ورا به عنوان محافظ بسیار عالی برای پوست در برابر عوامل محیطی بکار می رود و می تواند از آسیب پوست بدن شما جلوگیری نماید. آلوئه ورا دارای خاصیت آبرسانی بوده و یک مرطوب کننده قوی می باشد. همچنین این روغن دارای خاصیت بازگردانندگی حالت کشسانی و ارتجاعی پوست بوده و چروک های سطحی آن را از بین می برد.

آموزش ماساژ با روغن زیتون

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی :

ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به دلیل نزدیک بودن  PH آن PH انسان می‌تواند چهار برابر سریع‌تر از آب در بدن انسان نفوذ کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی‌رساند ژل آلوئه‌ورا شامل بیش از 75 نوع ماده مغذی از لحاظ غذایی و 200 ترکیب فعال 20 نوع ماده معدنی و 8 نوع آمینواسید و 12 نوع ویتامین که فعالیت‌های متعددی را در بدن انسان انجام می‌دهند ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به دلیل دارا بودن منابع بسیار با ارزش باعث گردید تا مورد توجه قرار گیرد و تحقیقات زیادی انجام شده که در ذیل به اختصار به برخی از این موارد اشاره می‌شود:

ماساژ آلوئه ورا

1-‌ محرک رشد و ترمیم پوست :

ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) حاوی پلی ساکارید است که در رشد و ترمیم پوست را تحریک می‌کند.

2-‌ مقابله با پیری پوست :

از آنجایی که هر 21 تا 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می‌شود و مصرف خوراکی آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند با منبعی از مواد سازنده به شما کمک کند تا همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید و با اثرات پیری پوست مقابله کنید. همچنین ژل آن به علت داشتن کلاژن و ویتامین E نرمی پوست را افزایش داده از پیر شدن جلوگیری می‌:ند و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

3-‌ جلوگیری و درمان ضایعات پوستی :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان تبخال و زگیل و خال‌های پوستی بسیار مؤثر است و همچنین از بیماری‌های پوستی به عنوان مثال اثرات سوء ناشی از اشعه ایکس جلوگیری می‌کند.

4-‌ ترمیم زخم‌ها و درمان جراحات پوستی :

ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) دارای آنزیم‌های کلوکوماناز، آرابیناخز، گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات پوستی زخم‌ها بریدگی‌ها خراش‌ها و سوزش‌های ناشی از گزیدگی‌های سمی را التیام می‌بخشد.

5-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان ترک‌های پوستی و خشکی پوست :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان ترک‌های پوستی و خشکی پوست بخصوص اگزمای دور چشم یا پوست‌های بسیار حساس و موثر می‌باشد ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) برای پوست‌های خشک مناسب بوده و سبب نرم و براق شدن پوست می‌گردد.

6-‌ اکسیژن رسانی به پوست :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) با اکسیژن رساندن به سلول‌های پوست سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد و در نتیجه باعث شادابی و سلامت پوست می‌گردد.

7-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در مراقبت از آفتاب :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) پوست‌های آفتاب سوخته را ترمیم و نرم می‌کند. همچنین از آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) به علت داشتن خواص ضد سوختگی می‌توان به عنوان کرم ضد آفتاب استفاده نمود.

8-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در برطرف کردن سلول‌های مُرده :

ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سلول‌های پوستی مرده و آسیب دیده را از بین می‌برد و سبب جایگزین شدن سلول‌های جوان می‌شود از این رو پوست تازه و درخشان می‌گردد.

9-‌ آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) در لکه‌های پوستی :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) شدت رمگدانه‌های پوستی را کاهش می‌دهد بنابراین سبب کم‌رنگ شدن لکه‌های پوستی می‌شود و همچنین می‌تواند لکه‌های سرسیاه را از بین ببرد.

10-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در قدرت جذب رطوبت :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده، آنرا انعطاف‌پذیر می‌سازد. همچنین آلوئه‌ورا به علت داشتن کلاژن ویتامین E الاستیسیته و نرمی پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.، بنابراین آلوئه‌ورا ( آلوورا ) بهترین مرطوب کننده برای پوست می‌باشد.

11-‌ خاصیت ضد قارچی باکتری :

آلوئه‌ورا ( آلوورا ) به دلیل داشتن درصد بالای قند و ماده آنتروکینون که خاصیت ضد قارچی باکتری در درمان ترک بین انگشتان که یک بیماری قارچی است مؤثر می‌باشد.

12-‌ درمان آکنه (جوش) :

 مصرف خوراکی و خارجی ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان جوش‌ها بسیار مؤثر می‌باشد.

13-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) یک لوسیون پاک‌کننده :

ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) حاوی ساپوئین‌هایی می‌باشد که این مواد صابونی‌اند که به میزان سه درصد در ژل آلوئه‌ورا  ( آلوورا ) موجود است و به طور طبیعی خاصیت پاک‌کنندگی دارند و علاوه بر آن دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی نیز می‌باشد.

14-‌ خواص خنک کننده آلوئه‌ورا( آلوورا ) :

از ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند جایگزین خوبی برای کرم‌های سرد باشد.

15-‌ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در درمان خارش‌های پوستی :

لاکتات منیزیم موجود در آلوئه‌ورا ( آلوورا ) با مهار هیستیدین دکربوکسیلاز که تبدیل هستیدین به هیستامسن را در Mastcells کنترل می‌کند به عنوان یک ضد خارش عمل می‌کند. از این رو هنگام خارش‌های پوستی استفاده از ژل آلوئه‌ورا بسیار مؤثر می‌باشد.

ماساژ آلوئه ورا

مزایایی که سبب می‌شود آلوئه ورا ( آلوورا ) برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

1- در درمان ترکهای پوستی و خشکی پوست موثر می باشد، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.

 

2- روغن یا کرم آلوئه ورا ( آلوورا ) برای پوستهای خشک مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می‌گردد.

3- با رساندن اکسیژن  بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد.

4- پوستهایی که در اثر آفتاب ، سوختگی  پیدا کردند را نرم می‌کند.

5- سلولهای پوستی مرده را  از بین می‌برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد.

6- مانع از پیری پوست و چروک آن می‌گردد.

7- شدت رنگدانه های پوستی راکاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود و می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

8- آلوئه ورا ( آلوورا ) سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب کننده  برای پوست می‌باشد.

9- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می‌باشد.

10- بعلت داشتن کلاژن و ویتامین E الاستیسیته و نرمی‌ پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

11- pH آن نزدیک به pH پوست است.

12- از آلوئه ورا ( آلوورا ) بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می‌توان در کرمهای ضد آفتاب استفاده کرد.

13- در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است موثر است (بر گرفته از یک مقاله در مجله انگلیسیBritish Journal of General Practice ).

14- لوسیون آلوئه ورا ( آلوورا ) بعنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.

15- تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در کلد کرمها ( cold cream )کاربرد دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

ماساژ میخوام
close slider

رزرو جلسه ماساژ

  • Please enter a number from 1 to 90.
  • Please enter a number from 9000000000 to 9999999999.