ماساژ رفلکسولوژی چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ رفلکسولوژی چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ رفلکسولوژی چیست و چه فوایدی دارد؟

رفلکسولوژی شامل فشار بر روی محدوده‌ای از نقاط خاص روی دست‌ها و پاهای شما است که با تمام اعضا، غدد، بافت‌ها و ماهیچه‌ها در بدن شما مطابقت دارند. ماساژ رفلکسولوژی گردش خون، اکسیژن و نیروی چی را در بدن بهبود می‌بخشد و استرس و درد بدن را تسکین می‌دهد. به طور ساده‌تر زمانی که در لب ساحل یا بر روی چمن‌ها با پای لخت راه می‌روید، این حرکت حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. این حس خوب در اثر رفلکسولوژی است.

کاربردهای رفلکسولوژی

اغلب ما، در طی روز هنگام کار فشار و استرس زیادی بر پاهایمان وارد می‌شود. چه در دفتر کار، چه بیمارستان، کارخانه و …! مسئله اینجاست که این درد و استرس ممکن است در قسمت‌های دیگری از بدن خود را پدیدار کند. ماساژ رفلکسولوژی چیزی فراتر از ماساژ پا است. این نقاط خاص برای ماساژ، همچنین شامل دست‌ها و گوش‌ها نیز می‌شوند. که در مجموع چیزی قوی تر از یک ماساژ معمولی پا هستند.

بسیاری از مردم برای انجام ماساژ و کمک به بازگرداندن سلامتی عمومی و ایجاد آرامش و حس خوب به رفلکسولوژیست مراجعه می‌کنند. اما فراموش می‌کنند که رفلکسولوژی تنها برای ایجاد آرامش نیست بلکه یک درمان جامع برای کمک به رفع مشکلات عدیده بدن است. از گرفتگی اعصاب گرفته تا درمان افسردگی.

رفلکسولوژی توسط پزشکان برای درمان شرایط و آسیب‌های مختلف پیشنهاد شده است. آسیب‌هایی که با استفاده از این پدیده قابل درمان‌اند به شرح زیر است:

ماساژ رفلکسولوژی چیست و چه فوایدی دارد؟

  • کمردرد و فشار ماهیچه‌ها
  • آسیب‌های ورزشی
  • استرس
  • اضطراب و افسردگی
  • اختلالات خواب و خوردن
  • گردش خون، هوا و انرژی ضعیف
  • سندروم روده وخیم
  • میگرن
  • تنش پیش از قاعدگی
  • علائم یائسگی
  • مشکلات تنفسی مانند آسم و …

فواید درمانی رفلکسولوژی

رفلکسولوژی فواید درمانی بسیاری دارد که شامل توانایی آن در بهبود عملکرد اعصاب، افزایش سطح انرژی، افزایش گردش خون و بسیاری دیگر که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پیشرفت عملکرد عصبی

به مرور که سن ما افزایش می‌یاید و بدن ما رشد می‌کند، عصب‌های بدن ما در بسیاری از قسمت‌های بدن، مانند دست و پا، حساسیت کمتری پیدا می‌کنند. می‌توان گفت در هر جلسه رفلکسولوژی بیش از 7000 عصب مختلف تحریک شده که در نتیجه عملکرد و واکنش‌پذیری آن‌ها افزایش می‌یابد. باز کردن و تمیز کردن مسیرهای عصبی از طریق رفلکسولوژی به بهبود قابلیت و انعطاف مناطق مختلف بدن کمک می‌کند.

افزایش سطوح انرژی

ماساژ رفلکسولوژی با هماهنگ کردن عملکرد اندام‌های مختلف و سیستم‌های ماهیچه می‌تواند متابولیسم و فرآیندهای ایجاد انرژیِ درون بدن را افزایش دهد. اگر احساس کوفتگی و خستگی می کنید، یک جلسه رفلکسولوژی می‌تواند برای شما بسیار کارآمد باشد.

افزایش گردن خون با استفاده از رفلکسولوژی

یکی از مزایا و فواید شناخته‌شده و تایید شده رفلکسولوژی بهبود گردش خود در بدن است و این یعنی خون و اکسیژن، بهتر به تمامی بدن می‌رسد. یکی از نتایج بهتر رسیدن خون و اکسیژن به تمامی بافت‌های بدن، علاوه بر افزایش متابولسیم، بالا رفتن کارایی اندام‌ها است که بهتر می‌توانند سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کنند.

ریلکس شدن یا تمدد اعصاب

همانطور که گفته شد، رفلکسولوژی با باز کردن مسیرهای عصبی و جریان انرژی در بدن، آن را به طرز عجیبی آرام می‌کند. به همین دلیل رفلکسولوژی به کاهش استرس و آرام شدن بدن، بسیار کمک می‌کند. به طوری که از آن برای بهبود بسیاری از استرس‌ها و اختلالات خواب استفاده می‌شود و باعث می‌شود بدن شما به حالت عادی و سالم بازگردد.

استفاده از رفلکسولوژی برای سم زدایی

رفلکسولوژی نشان داده است که می‌تواند به بهبود عملکرد مثانه و کاهش مشکلات مجاری ادراری کمک کند. در نتیجه باعث می‌شود دفعیات و سموم با استفاده از رفلکسولوژی بهتر دفع شود و به پاکسازی بدن و دفع سموم کمک کند.

تحریک سیستم عصبی

مسیرهای عصبی باز می‌توانند به روش‌های مختلفی از سیستم عصبی مرکزی ما بهره‌مند شوند که در نتیجه، این کار نه تنها توانایی مغز برای رسیدگی موثر به ورودی‌ها را افزایش می‌دهد بلکه قدرت شناختی ما را افزایش داده و به تقویت حافظه کمک می‌کند.

ماساژ رفلکسولوژی چیست و چه فوایدی دارد؟

کاهش سردرد

رفلکسولوژی اصولا توسط بسیاری از افراد به عنوان یک روش برای از بین بردن درد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک مسکن و ضد درد برای درمان دردهای شدید سر و میگرن می‌توان از آن بهره برد. البته هر نوع سردرد می تواند با رفلکسولوژی برطرف شود، زیرا سردردها از استرس و تنش ایجاد می شوند، و به صورت علایمی در بدن بروز می کنند. رفلکسولوژی برای کاهش سردرد، بسیار پر طرفدار است.

رفلکسولوژی برای زنان باردار

مطالعات نشان می‌دهند که رفلکسولوژی می‌تواند برای زنان باردار، به ویژه در شرایط نیاز به مسکن در دوران زایمان و پس از آن، بسیار مفید باشد. علاوه بر آن، به دلیل بسیاری از فواید سلامتی که در بالا ذکر شد، می‌تواند شانس افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد و همچنین می‌تواند به بدن یک زن کمک کند که سریع‌تر التیام یابد و به سرعت به فعالیت متابولیک عادی خود برگردد.

ماساژ درمانی با ماساژور پا

همانگونه که بیان شد، رفلکسولوژی شباهت بسیار زیادی به خواص و فواید ماساژ پا دارد. پا همیشه به عنوان یک بخش و عضو حیاتی بدن مطرح است. به طوری که از قدیم آن را به عنوان قلب دوم انسان نامگذاری کرده‌اند. ماساژ پاها اهمیت زیادی در سلامت بدن دارند. با ماساژ دادن مداوم آن‌ها در طی روز، از خستگی‌ها و فشارهایی که روزانه در هنگام کار به آن‌ها وارد می‌شود، رهایی یابید. همچنین مالش و آرام کردن هر بخش از کف پا همانند رفلکسولوژی خواص مستقل و متفاوت از هم دارد. استفاده از ماساژور پا به منظور رفع خستگی و کوفتگی برای کسانی که به پاهای خود زیاد فشار می‌آورند، کاملا ضروری می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

ماساژ میخوام
close slider

رزرو جلسه ماساژ

  • Please enter a number from 1 to 90.
  • Please enter a number from 9000000000 to 9999999999.