آموزش ماساژ برای رفع خستگی و کوفتگی

آموزش ماساژ برای رفع خستگی و کوفتگی

آموزش ماساژ برای رفع خستگی و کوفتگی

ماساژ بدن یکی از بهترین راه ها برای رفع خستگی و کوفتگی عضلات است. اگر شما هم از بدن درد های روزانه کلافه شده اید زمان آن است که فکری برای آن بکنید و حتما این مقاله را تا آخر بخوانید چون تصمیم داریم به صورت خلاصه تکنیک های ماساژ جهت برطرف کردن خستگی را به شما در کمتر از ۵ دقیقه یاد بدهیم تا بتوانید خودتان و دیگران را مانند یک ماساژور حرفه ای ماساژ دهید.

مراحل ماساژ برای رفع خستگی و کوفتگی

قدم اول

نخست برای ماساژ به سراغ شانه های فرد بروید و با یک دست شانه ی طرف راست و با دست دیگر شانه ی طرف چپ را به آهستگی ماساژ دهید. توجه داشته باشید که برای مالش نیاز نیست فشار را با همه دست وارد کنید. کافی است که با نوک انگشتانتان قدری فشار وارد کنید و دست هایتان را به آهستگی به طرف خودتان بکشید. این کار را چند بار انجام دهید تا خستگی فرد کاملا رفع شود و به همین ترتیب همه عضلات شانه در دو طرف بدن را به همین شیوه ماساژ دهید.

نکته : دقت داشته باشید که هدف از انجام این تکنیک رفع خستگی است نه به وجود آوردن درد بنابراین تلاش کنید که فشار کنترل شده ای را به بدن وارد کنید تا از پیدایش درد و آسیب دیدن فرد پیشگیری شود.

اکنون که خوب عضلات کمرتان گرم شد دستتان را به روغن ماساژ  آغشته کنید و آنگاه کف دست راست را بر روی قسمت پایینی کمر بگذارید و دست چپ تان را هم روی دست راست قرار دهید و به آرامی به طرف بالا با قدری فشار حرکت دهید . این عمل را چند مرتبه تکرار کنید تا خستگی به صورت کامل از بدن فرد خارج شود. اگر هم روغن دستتان خشک شد مجددا روغن بریزید.

قدم  دوم

برای ماساژ ستون فقرات کافی است که هر دو شصت خود را در کنار ستون مهره ها (روی عضلات ستون فقرات که در طرف چپ و راست ستون فقرات قرار دارند) بگذارید و آنگاه به آهستگی فشار دهید. تلاش کنید فشار هایتان کنترل شده باشد تا فرد دردی حس نکند. این تکنیک درد و کوفتگی را به صورت عمقی رفع می کند.

چنانچه فرد حس کرد که به فشار بیشتر نیاز دارد فشار خود را کمی زیاد کنید. آنگاه می توانید آرام آرام انگشتانتان را به طرف بالا ببرید.

قدم  سوم رفع خستگی و کوفتگی

در ادامه برای اجرای بهتر ماساژ و تخلیه بیشتر کوفتگی و اسپاسم‌هایی که عضلات پشت را درگیر کرده به یک توپ تنیس نیاز دارید. توپ را روی عضله پشت بگذارید و با کمک کف دست آن را در سطح پشت فرد حرکت دهید. در مسیر حرکت توپ هر ازگاهی با کمک کف دست فشار اندکی به توپ وارد کنید و دوباره توپ را روی عضلات پشت و کمر حرکت دهید. رفع خستگی و کوفتگی

قدم  چهارم

در مرحله بعد برای ماساژ بهتر عضلات کمر از کف دست‌تان کمک بگیرید. کف دست راست را روی عضلات کمر بگذارید و با کمک کف دست چپ فشار اندکی روی آن بیاورید. به این ترتیب می‌توانید عضلات ناحیه کمر را با فشار اندکی که تولید می‌کنید از خستگی و کوفتگی و اسپاسم‌های احتمالی تخلیه کنید.

قدم  پنجم

پس از این مرحله باید عضلات ستون فقرات را ماساژ دهید. برای این منظور باز هم به روغن زیتون نیاز دارید. انگشت شست هر دو دست را به روغن آغشته کنید و از کمر عضلات دو سوی ستون فقرات را به خوبی ماساژ دهید. برای ماساژ این عضلات نخست به صورت نقطه‌ای، فشاری کمی روی عضلات ستون فقرات وارد کنید و این ماساژ نقطه‌ای را روی همه عضلات ستون فقرات از پایین تا بالا تکرار کنید و آنگاه با فشار انگشت شست در دو طرف ستون فقرات عضلات را ماساژ دهید.

قدم ششم رفع خستگی و کوفتگی

در ادامه باید از فرد بخواهید به صورت چهارزانو بنشیند. آنگاه این بار می‌توانید فشار سرانگشتان‌تان را قدری بیشتر کنید چرا که در این مرحله عضلات گرم‌تر و آماده‌تر هستند.

قدم  هفتم

در همان حالت نشسته با کمک ساعد دست‌تان عضلات سرشانه را قدری تحت فشار قرار دهید. به این ترتیب که ساعد هر دو دست را روی عضلات شانه شخص بگذارید و با کمک بدن قدری فشار به ساعدتان انتقال دهید. ۳ ثانیه فشار وارد کرده و ۳ ثانیه دست را آزاد کنید. این روند را از عضله نزدیک گردن تا عضله سرشانه تکرار کنید تا با کمک آن کوفتگی و خستگی عضلات بالای شانه‌ها را خارج کنید.

قدم  هشتم

حالا سراغ عضلات و ماهیچه‌های گردن بروید. قدری سرانگشت دست راست‌تان را به روغن زیتون آغشته کنید و با کمک انگشت شست و سرانگشت‌تان عضلات گردن را بگیرید و رها کنید. می‌توانید زمان گرفتن این عضلات به جز آنکه فشار کمی به عضلات وارد می‌کنید قدری عضله را به طرف خود بکشید. به این صورت خستگی و کوفتگی را از این عضله‌ها دور می‌کنید.

قدم  آخر رفع خستگی و کوفتگی

در آخرین مرحله از کف دست و سرانگشتان دست راست برای خارج کردن انرژی‌های سر استفاده کنید. دست‌ها را درون موهای شخص فرو ببرید و با کمک سرانگشتان دست به ماساژ پوست و عضلات سر شخص بپردازید تا بتوانید به این ترتیب خستگی این عضلات را هم خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ماساژ میخوام
close slider

رزرو جلسه ماساژ

  • Please enter a number from 1 to 90.
  • Please enter a number from 9000000000 to 9999999999.