سلولیت چیست / درمان سلولیت با ورزش و ماساژ

سلولیت چیستدرمان سلولیت با ورزش و ماساژ

سلولیت چیست؟

سلولیت در واقع همان چربی‌های انباشته‌ شده است و تنها به این دلیل که شکل متفاوتی دارد، متفاوت به نظر می‌رسد. سلولیت وضعیتی است که درآن چربی‌های بدن، به ویژه درناحیه‌ی باسن و ران‌ها، در زیر پوست جمع می‌شوند و ظاهری برجسته و برآمده پیدا می‌کنند.

سلولیت اغلب پس از بلوغ خودش را نشان می‌دهد و در زنان به دلیل تفاوت درنحوه‌ی توزیع چربی، ماهیچه و بافت همبند در پوست آنها بیشتر از مردان شایع است. سلولیت مضر نمی‌باشد اما بیشتر افراد به دلیل ظاهر ناخوشایند آن تصمیم به درمان می‌گیرند.

در این مطلب می‌خوانید که چگونه با انجام این پیشنهادات ساده می‌توانید برای درمان سلولیت گام برداشته و از شر آن خلاص شوید.

ماساژ برای درمان سلولیت

ماساژ، یکی از درمان های سلولیت می باشد. با ماساژ دادن، ابتدا فشاری به عمق پوست وارد می آید که تجمع سلولیت را می شکند. بعد، گردش خون را بهبود می بخشد. در آخر، باعث تخلیه مایع لنفاوی می گردد. مایع لنفاوی، سموم و مواد زائد را از بدن دور می کند. این اثرات را بعد از چند هفته در اندام خود خواهید دید.

هنگام با ماساژ می توانید می توانید از مواد زیر هم استفاده کنید که تاثیر ماساژ را چند برابر می کند.

درمان خانگی سلولیت با روغن کرچک

برای استفاده از روغن کرچک در درمان سلولیت، این روغن را به دمای بالاتر از دمای محیط (ولرم) رسانده و به مدت بیست دقیقه از آن برای ماساژ قسمت های موضعی که درگیر سلولیت است استفاده کنید. این قسمت ها را به خوبی ماساژ دهید و صبر کنید به مدت یک ساعت روی موضع سلولیت بماند.

استفاده از قهوه در درمان خانگی سلولیت
از شکر، روغن نارگیل و قهوه یک خمیر درست کنید، این خمیر را کمی حرارت دهید. این اسکراب را به آرامی روی بدنتان ماساژ دهید. این کار به رفع سلولیت در بدن شما کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از ویتامین E برای درمان خانگی سلولیت
ویتامین E در تغذیه پوست بسیار موثر است. ویتامین E پوست شما را سالم و مرطوب نگه می دارد و از بروز مشکلات پوستی از جمله خارش، التهاب، قرمزی و کشش در پوست جلوگیری می کند و در درمان سلولیت می تواند موثر باشد. برای کمک به درمان سلولیت، محل آسیب دیده را با ویتامین E ماساژ دهید.

استفاده از نمک دریا برای کاهش سلولیت
لطفاً وان حمام را از آب گرم پر کنید و در آن به اندازه دو فنجان نمک دریا اضافه فرمایید. در این آب به مدت بیست دقیقه بنشینید. این کار به دفع سموم پوست و بدنتان کمک می کند و در درمان و پیشگیری از سلولیت موثر است.

تفاوت پوست سلولیت شده و پوست سالم

رژیم غذایی جهت درمان سلولیت

وعده های غذایی اصلی را حذف نکنید. غذای شما باید بیشتر دارای میوه ها، سبزیجات، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ، آجیل و غذاهای دارای فیبر باشد.

برای از بین بردن سلولیت این روش ها را انجام دهید:
– آب زیادی بنوشید. آب باعث دفع مواد سمی بدن می شود.
– میوه ، آب میوه ، سبزی یا آب سبزی مصرف کنید. این مواد غذایی برای افزایش آنتی اکسیدان های بدن، افزایش مقدار ریز مغذی ها و همینطور برای بیرون ریختن مواد سمی از بدن بسیار مفیدند.
– کپسول روغن ماهی و یا منابع غذایی امگا 3 مصرف کنید، از قبیل: ماهی، گردو، تخم کتان و غیره.
– مصرف نمک را کاهش دهید. نمک زیاد در غذا باعث از دست رفتن آب بدن می شود. بنابراین نمی توان مواد سمی را از بدن دفع کرد.
– شیرین کننده ها و شیرینی ها را مصرف نکنید. شیرین کننده ها و شیرینی ها دارای موادی هستند که موجب تداخل در عملکرد مغز می گردند و گرسنگی را ایجاد می کنند.
– گوشت مصرف کنید. گوشت باعث سیر شدن و عضله سازی می گردد.

ورزش کردن برای درمان سلولیت

حدود یک چهارم وزن بدن ما، عضلات می باشند. اگر عضلات تان کوچک و چربی بدن تان زیاد باشد، سلولیت به وجود می آید. بنابراین برای کاهش سلولیت، باید درمناطقی که سلولیت وجود دارد، عضله سازی بیشتر و مقدار چربی کمتر شود.
بهتر است برای از بین بردن سلولیت، سه بار در هفته و هر بار به مدت 40 دقیقه ورزش کنید.

 یوگا

یکی از بهترین ورزشها برای درمان سلولیت یوگا می باشد. یوگا باعث می شود که جریان خون و جریان لنفاوی بهبود یابند و به کاهش سلولیت کمک می کند.

حرکات ورزشی برای درمان سلولیت

در اینجا چند تمرین مناسب را پیشنهاد می کنیم. توجه داشته باشید که اگر در مورد توانایی جسمی خود مطمئن نیستید با دکترتان مشورت کنید.

  • برای از بین بردن سلولیت روی باسن و ران ها:

بر روی یک سطح نرم به پشت دراز بکشید، پاشنه و قوزک پاها را بر روی توپ ورزش بگذارید. بازوهایتان باید روی زمین و به پهلو کشیده، باسن خود را از روی زمین بلند کنید و با پاشنه پا توپ را فشار دهید. سپس در حالی که باسن خود را به سمت بالا فشار می دهید پاشنه پا را به سمت عضلات عقب ران خم کنید. زمانی که پشت پاها بر روی توپ هستند لحظه ای توقف کنید و سپس به آرامی به حالت اولیه برگردید.

  • برای از بین بردن سلولیت پشت وکناره های باسن:

به پشت دراز بکشید، زانو را خم کنید و شصت پا را به سمت بالا ببرید. در این حالت، پاشنه های پا باید تنها قسمتی از پا باشد که با زیر انداز در تماس است. سپس پاشنه پا را به سمت زمین فشار دهید و باسن را از روی زمین بلند کنید و چند ثانیه نگهدارید. سپس به ارامی باسن را به روی زمین بگذارید.

  • برای از بین بردن سلولیت روی باسن، ران ها، پا وعضلات پشت:

توپ ورزشی را مقابل دیوار قرار دهید سپس با پشت خود به توپ تکیه دهید و پاها را به عرض شانه باز کنید .سپس زانو ها را به سمت خود خم کنید همانطور که به توپ فشار وارد می کنید چند ثانیه به این حالت بمانید دقت کنید زانوها خیلی زیاد خم نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

ماساژ میخوام
close slider

رزرو جلسه ماساژ

  • Please enter a number from 1 to 90.
  • Please enter a number from 9000000000 to 9999999999.