رابطه ماساژ و سلامت ذهن

رابطه ماساژ با سلامت ذهن

ماساژ درمانی هزاران سال است که به عنوان یک روش خوب و مفید برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمدن‌های باستانی بسیار زیادی از این روش یعنی ماساژ درمانی و تکنیک‌های منحصر به فرد آن استفاده می‌کردند تا جراحات را بهبود بخشیده و دردها را از بین ببرند حتی برای درمان بسیاری از بیماری‌های خاص نیز از تکنیک‌های ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این گفته‌ها را تحقیقات باستان شناسان و تاریخ‌دانان کامل ثابت کرده‌اند. امروزه دیگر سطح اطلاعات مردم در مورد ماساژ درمانی بسیار بالا رفته و همه می‌دانند که انجام یک ساعت ماساژ درمانی در آخر هفته می‌تواند سلاح بسیار مفیدی برای مقابله با خستگی‌های یک هفته کاری سخت باشد. ما نیز پیش از این در مورد فواید ماساژ درمانی مطالب مختلفی را برای شما تهیه کرده بودیم. در این مقاله قصد داریم در مورد رابطه ماساژ و سلامت ذهن مطالبی را برای شما بیان کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید با رابطه ماساژ و سلامت ذهن بیش از پیش آشنا شوید همراه ما در این مقاله باشید.

رابطه ماساژ و سلامت ذهن

این شگفت آور است که ما در حال حاضر و امروزه از ماساژ درمانی نه تنها به عنوان یک روش برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنیم بلکه از تکنیک‌های مختلف آن برای درمان بیماری‌های روانی نیز بهره می‌بریم، چرا که تحقیقات انجام شده رابطه ماساژ و سلامت ذهن را پیش از پیش مورد تایید قرار داده و نشان داده که با انجام برخی تکنیک‌های خاص ماساژ می‌توان سلامتی روانی انسان را نیز تضمین کرد.

اگر به صورت کلی به مردم کل دنیا نگاهی بیاندازیم به این مسئله پی خواهیم برد که بیماری‌های روحی در بین مردم بسیار رایج شده و اهمیت کنترل آن نیز بسیار بالا رفته است. به همین دلیل هم بشریت به راه‌هایی برای کنترل بیماری‌های روحی نیاز دارد. برای این منظور نیاز است که رابطه ماساژ و سلامت ذهنی را دانسته شده و از آن در جهت مثبت استفاده شود.

سلامت روان موضوعی مهم در جامعه امروزی

آگاهی‌های مردم در مورد سلامت روان و همچنین بیماری‌های روحی در حال افزایش است. محققان فکر می‌کنند که این امر یعنی افزایش اطلاعات مردم در مورد بیماری‌های روحی می‌تواند منجر به تسهیل روند درمان این بیماری‌ها شده و باعث شود که آمار بیماری‌های روحی روند نزولی به خود بگیرد.

بیماری‌های روانی روز به روز در حال افزایش است. در واقع با نگاهی به آمارهای سازمان بهداشت جهانی می‌توان این برآورد را کرد که تا پایان دهه‌ای که در آن حضور داریم افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین مردم خواهد بود.

به همین منظور هم برآن شدیم که در این مقاله رابطه ماساژ و سلامت ذهن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیماری‌های روانی در کشور کانادا

از هر ۵ نفر کانادایی یک نفر به مشکلات سلامت روانی دچار می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که در رنج سنی ۴۰ سال به بالا نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت کشور کانادا دارای مشکلات روحی و روانی هستند.

تقریباً می‌توان گفت که ۸ درصد از بزرگسالان این کشور در طول زندگی خود حداقل یک بار دچار افسردگی شده‌اند. همچنین این آمارها نشان می‌دهد که پنج درصد از جمعیت خانوار کانادا دچار اضطراب هستند. در ادامه این آمار باید بیان کرد که ۱۰ الی ۲۰ درصد از جوانان کانادایی تحت تاثیر بیماری‌ها و یا اختلالات روانی قرار دارند.

در مقابل این آمار باید بگوییم که در کشوری مانند کانادا که از لحاظ رفاهی بسیار مناسب برای زندگی می‌باشد فقط یک نفر از هر پنج نفری که دچار بیماری‌های روانی است خدمات بهداشتی مربوط به این حوزه را می‌تواند دریافت کند. حال شما این آمار را در کشورهای جهان سوم و کشورهای در حال پیشرفت تصور کنید.

با نگاهی به این آمارها درخواهیم یافت که ما با یک بحران بزرگ سلامتی مواجه هستیم و باید برای آن راه حلی پیدا کنیم. یک تکنیک که در حال حاضر برای کمک به بهبود و کاهش علائم بیماری‌های روحی امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد ماساژ درمانی است.

فواید ماساژ درمانی برای افراد که دچار بیماری‌های جسمی هستند کاملا ثابت شده است. همچنین همه ما می‌دانیم که ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش استرس و متعادل کردن بدن به ما کمک کند. این شواهد نشان می‌دهد که ماساژ درمانی این قابلیت را دارد که مزایای زیادی برای کسانی که دچار بیماری‌های روحی هستند داشته باشد.

سلامت ذهن

ماساژ درمانی چگونه به سلامت ذهن کمک می‌کند

می‌رسیم به بحث اصلی یعنی رابطه ماساژ و سلامت ذهن. در واقع فواید ماساژ درمانی برای کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های روحی از بسیاری از جهات ثابت شده است. انواع مختلفی از ماساژ درمانی وجود دارد که می‌تواند تاثیرات متفاوتی برای کاهش نشانه‌های بیماری‌های روحی بگذارد. البته میزان این تاثیرات بستگی به نوع بیماری و روند پیشرفت آن دارد.

دو مورد از مهم‌ترین بیماری‌های روحی یعنی افسردگی و اضطراب تا حد زیادی می‌توانند توسط ماساژ درمانی بهبود یافته و حتی درمان شوند.

8 بیماری که با ماساژ درمان میشوند.

ماساژ درمانی برای افسردگی و اضطراب

مطالعات زیادی در مورد رابطه ماساژ و سلامت ذهن امروزه انجام شده است تا درک بیشتری در این باره به دست بیاید. این تحقیقات نتایج مفید زیادی را در مورد اینکه آیا ماساژ درمانی تاثیری در سلامت ذهن دارد یا نه به ما داده اند.

  • اگر ماساژ به صورت مرتب انجام شود می‌تواند فعالیت سیستم عصبی ما را بهبود ببخشد که این امر باعث کاهش اضطراب و خلق و خوی بد در ماه خواهد شد.
  • ماساژ درمانی انتقال دهنده‌های مختلف عصبی را فعال می‌کند که این امر می‌تواند اضطراب را از بین برده و باعث کاهش سطح هورمون‌های استرس شود.
  • ماساژ درمانی باعث افزایش مقدار هورمون‌های مفید در بدن ما مانند سروتونین‌ها و دوپامین‌ها می‌شود در حالی که همزمان میزان کورتیزول و هورمون استرس را کاهش می‌دهد.
  • ماساژ درمانی می‌تواند بسیاری از عواملی را که باعث استرس می‌شوند را از بین ببرد. عواملی مانند درد، تنش و درد مفاصل و عضلات، خستگی و بی‌خوابی و سردرد.

حتما شما نیز از قبل می‌دانستید که ماساژ شفا بخش بوده و استرس را از بین می‌برد ولی با مطالعه این گفته‌ها پی می‌بریم که ماساژ درمانی خیلی بیشتر از این موارد است.

راه‌هایی که ماساژ درمانی باعث می‌شود که سیستم عصبی ما بهتر کار کرده و هورمون‌های ما کنترل شود این مفهوم را به ما می‌رساند که رابطه‌‌ی ماساژ و سلامت ذهن بسیار قوی می‌باشد.

بیماری‌های روحی که در بدن ما به وجود می‌آید باعث ایجاد افکار و احساسات منفی بسیار زیادی می‌شود که نتیجه آن این است که دیگر از زندگی لذت نخواهیم برد. اما مشاهده کردیم که با انجام ماساژ درمانی به صورت مرتب می‌توانیم این افکار و احساسات منفی را از خود دور کرده و بیماری‌های روحی را درمان کنیم و یا حداقل علائم آن را کاهش دهیم.

اگر شما نیز بیماری روحی دارید و در پی درمان آن هستید حتما ماساژ درمانی را نیز در برنامه ریزی‌های خود قرار دهید. شاید ماساژ درمانی پاسخی باشد که شما به دنبال آن هستید.

سخن آخر:

حال که با رابطه ماساژ و سلامت ذهن آشنا شده و پی به اهمیت ماساژ درمانی بردید، دیگر دلیلی برای وقت تلف کردن ندارید. شما باید ماساژ درمانی را در برنامه زندگی خود جای دهید. بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای انجام ماساژ آن هم در مکان دلخواه خودتان، این است که از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید.

دستگاه‌های ماساژور این مزیت را دارند که می‌توانید آن‌ها را در هر مکانی مورد استفاده قرار دهید. همچنین اگر از صندلی ماساژور استفاده کنید این اطمینان را خواهید داشت که اصولی‌ترین نوع ماساژ بر روی بدن شما انجام می‌شود چرا که این نوع دستگاه‌ها با علم روز دنیا ساخته شده و هیچ ضرری برای بدن ندارند مگر در موارد خاص برای افراد خاص.

اگر شما نیز به دنبال درمان بیماری خود هستید همین حالا با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و یک مدل از دستگاه‌های ماساژور را که مناسب شما است خریداری کنید. ما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم که هر نوع دستگاه ماساژوری را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

منبع: massagetique

دیدگاهتان را بنویسید

ماساژ میخوام
close slider

رزرو جلسه ماساژ

  • Please enter a number from 1 to 90.
  • Please enter a number from 9000000000 to 9999999999.